Háromdimenziós térképet adott ki tegnap a kolozsvári önkormányzat, amely a kincses város történelmi belvárosának jelentős turisztikai látványosságait ábrázolja, a kiadványhoz ingyenesen lehet hozzájutni a központi információs irodában. A térképet egyébként az egyik legfontosabb nemzetközi turisztikai vásáron is bemutatják, az idén 32. alkalommal megrendezett eseménynek Spanyolország fővárosa, Madrid ad otthont tegnaptól január 22-éig.
A rendezvényt a nagyközönség mellett a legnagyobb turisztikai ügynökségek képviselői is látogatják, akik új célpontokat keresnek az általuk megszervezett üdüléseknek. Az önkormányzat munkatársai angol és spanyol nyelvű szórólapokkal, plakátokkal és más népszerűsítő anyagokkal is készültek, ezeket osztogatják a város standjánál. Amint a hivatal sajtóirodája rámutatott: Kolozsvár turisztikai szempontból történő ismertetése újabb lépést jelent az Európa kulturális fővárosa cím elnyeréséhez 2020-ban. László Attila alpolgármester a Krónikának elmondta: a térképeken kívül nemrég a román, magyar, angol és francia nyelvű városismertető kiadványok is elkészültek, ezeket szintén a turisztikai információs irodákban lehet beszerezni bérmentesen.
A Schubert & Franzke vállalat által 15 ezer példányban kinyomtatott háromdimenziós térkép egyébként 16 helyszínt jelenít meg, ezekről a kiadványban angol és román nyelvű leírás olvasható. A bemutatott látványosságok között található többek között a botanikus kert, a Bánffy-palota, a Szent Mihály-templom, a Babeş–Bolyai Tudományegyetem főépülete, valamint a Kolozsvári Állami Magyar Színháznak otthont adó épület.
Csíkszereda Berlinbe készül
A csíkszeredai polgármesteri hivatal keretében működő Csík-Infó Turisztikai Információs Iroda immár 12 éve rendszeres résztvevője a budapesti és a bukaresti nemzetközi turisztikai vásároknak – tájékoztatott György Piroska szakfelügyelő.
....................................
Idén indul Székelyudvarhely népszerűsítése
Székelyudvarhely népszerűsítése eközben várhatóan idén vesz lendületet, miután a város tavaly sikerrel pályázott a turisztikai minisztériumnál egy több mint egymillió lejes költségvetésű projektre. A Regionális Operatív Program keretében kiírt tender kétéves futamidejű, idén kezdik el a megvalósítást, így kormánypénzekből népszerűsítik Udvarhelyt a kül- és belföldi turisták körében. A pályázat fő célkitűzése a város történelmi központjának és látványosságainak népszerűsítése, turisztikai vonzerejének növelése a következő módon: turisztikai kiállításokon és vásárokon, elektronikus úton és a médiában, turisztikai jelzésekkel és különböző kiadványokkal.
....................................
Arculatot terveznek Sugásfürdőnek
Miután már a végéhez közelednek a Sepsiszentgyörgy közvetlen közelében található Sugásfürdőn tervezett beruházások, fejlesztések, a kovásznai megyeszékhely önkormányzata azt tervezi, hogy nagy hangsúlyt fektet az üdülőtelep népszerűsítésére, hogy az síző- és fürdőhelyként is bekerüljön a köztudatba. Knopp Ildikó, a polgármesteri hivatal városimázs-irodájának munkatársa a Krónikának elmondta, kialakítják Sugásfürdő arculatát, és az üdülőtelepet erőteljesen fogják népszerűsíteni.
....................................
Magyarországot célozta meg Gyergyó környéke
A külföldi népszerűsítés jegyében Gyergyószentmiklós 2011 nyarán nyitott képviseletet Budapesten. A GYERKI nevű iroda legfontosabb célja, hogy információkat kínáljon, felhívja a figyelmet a városra és a környékre. Itt a magyarországi partner, a Magyarfalu Alapítvány támogatásával önkéntesek adnak felvilágosításokat a gyergyói látnivalókról.
....................................
Nagyvárad: a vár önmagáért beszél
„Az Európai Uniónak köszönhetően még Japánba is sikerült eljuttatni Nagyvárad hírét, legalábbis a jelenleg legnagyobb attrakciónak számító, restaurálás alatt álló várét” – ecsetelte kérdésünkre a Bihar Megyei Műemlékvédelmi Alapítvány elnöke, Sárközi Zoltán.
....................................
Gyulafehérvár: belföldön kampányolnak
Szintén pályázati úton szerzett pénzből kívánják minél szélesebb körben megismertetni Gyulafehérvárt, igaz, egyelőre a belföldi utazókat célozzák meg. Erre a célra több mint 700 ezer lejt hívtak le uniós forrásokból. A népszerűsítési kampány keretében több ezer háromdimenziós képeslapot, hűtőmágnest, szórólapot, térképet, zászlót, valamint ismertetőt készítettek, amelyeket a közeljövőben kívánnak szétosztani.
....................................
Marosvásárhelyen nincs stratégia
A többi várossal ellentétben Marosvásárhelynek nincs különösebb stratégiája a külföldi turisták vonzására, a vendéglátó-ipari szakemberek szerint a látogatók ezzel szemben is szép számban érkeznek. Mint mondják, tavaly a szállodák és a panziók foglaltsága 70 százalék körül mozgott, ami egy tranzitvárosként elkönyvelt településen nagyon jó aránynak számít. A hazalátogató elszármazottakon és a magyarországi turistákon kívül számos izraeli és japán csoport fordul meg a városban.
....................................
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése