Az utóbbi években számtalan szálláshirdetési, szállásközvetítő honlap, portál jelent meg az interneten, de néha az szálláskiadók többsége azt sem tudja, hogy honnan jön a vendég, vagy ahová befizetett jön-e onnan vendég... Az is előfordulhat, hogy ahová busás árat befizetett, onnan alig jött vendég, és amelyik ingyen vagy elfogadható áron van, onnan jön a vendégek 80%-a!
Vezessen statisztikát
A Székelyföldi Szálláskeresőn a szálláskiadóink követhetik a szálláshelyükre való kattintások számát (24 órán belül egyedi IP-t számol a rendszer, s nem oldalletöltéskor 3-5-öt, ahogy azt némely internetes portál műveli)... Ugyanakkor az e-mailes forgalom is mérhető, hiszen az űrlapon keresztül érkező levelek ma már a levél Tárgysorában tartalmazza a portál nevét. Telefonos megkereséskor is érdemes a vendégre rákérdezni, hogy éppen melyik oldalról érdeklődik, s statisztikát vezetni róla... A statisztika alapján pedig dönthetünk, hogy kérjük-e egy-egy portálon való megjelenést hosszú távon.
Keressen rá a kulcsszavakra
Több olyan utazási, internetes portál van, amely egy irodából-lakásból innen-onnan összemásolja a szállásadatokat, a szálláskiadó megkérdezése, tudta nélkül vagy ingyenes szálláshirdetési lehetőséget ajánlva, majd rövid időn belül kopogtat, kilincsel a szálláshelynél, szálláshirdetési díjat követelve! Ne dőljön be minden "csábító"-nak tűnő ajánlatnak, a közmondás szerint: "Az ingyen húsnak híg a leve!"
Ennek félrevezetés is a veszélye (úgy a vendéget, mint a szálláskiadót), hiszen ezeket a "portálokat" nem frissítik naprakészen, s legtöbbször információszegény az adatbázisuk is...
Példa kulcsszavakra: szállás Erdélyben, szállás Székelyföldön, panziók Székelyföldön, szállásfoglalás Erdélyben, programajánlatok Székelyföldön
Egyszóval - tájékozódjon!
- kérdezze meg ismerőseit, hogy ők hol hirdetnek,
- járjon utána, hogy hány éve működik a kiválasztott internetes portál,
- mennyire megbízható, mennyire friss információk vannak rajta
- az interneten kívül máshol népszerűsíti-e a portált (pl. részt vesz-e kiállításokon)
- mekkora a látogatottsága (esetleg hány kliens van rajta, bár ez nem mindig mérvadó; nyilván mert egy országos területet lefedő portál nem vethető ilyen téren össze egy szűkebb régiót népszerűsítő portállal)
És még lehetne sorolni, de talán egy következő gondolatmenetben célszerű legalább 10 érvet összeírni, hogy miért érdemes vagy nem érdemes egy adott portálon hirdetni....
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése